Acordarea titlului onorific de Conte Dracula la fiecare ediție a DIFF de la Brașov a devenit o tradiție iar printre cei care au primit trofeul se numără regizorul Lamberto Bava, actorul Armand Assante și maestrul efectelor speciale Sergio Stivaletti. În acest al 8-lea an de existență a Festivalului Internațional de Film Fantastic și Horror “Dracula” (14-18 octombrie), titlul de Conte Dracula va fi oferit în premieră unei personalități feminine din industria filmului de gen, actriță cu roluri în peste 250 de producții cinematografice (Exhumed, Toxic Avenger IV, Black Easter, etc), scenaristă și regizoare multipremiată (Model Hunger), producătoare reputată în mediul Exploitation și Horror (Suburban Nightmare, Nowhere Man), canadianca DEBBIE ROCHON.
Vom avea deci în acest an nu un Conte ci o Contesă Dracula, prin intermediul trofeului înmânat unei veritabile legende vii – Debbie Rochon a fost supranumită “Meryl Streep a Horror-ului” și a fost inclusă în The Hell of Fame încă din 2012 – care și dincolo de ecran și-a dovedit constant atașamentul pentru aceste forme nișate de expresie ale Pop culture prin producțiile supervizate pentru Troma, textele scrise pentru Fangoria sau emisiunile radio realizate la N.Y. împreună cu Dee Snider, liderul trupei de heavy metal Twisted Sister. A-i trece în revistă realizările ar fi un consum prea mare de spațiu așa că am apelat la opinia unui coleg de-al său de breaslă, prezent și el, într-un alt mod, în Dracula International Film Festival.
În seara de 17 octombrie, în cadrul DIFF este programată o proiecție specială a ineditului lungmetraj Mark of the Beast din 2012, singura adaptare cinematografică de până acum a nuveletei Horror scrisă de Rudyard Kipling, autorul celebrei Cartea junglei, în care Debbie Rochon joacă unul din rolurile principale. Despre proaspăta Contesă Dracula și despre film, mai multe într-un dialog transatlantic cu producătorul și regizorul filmului, Thomas E. Seymour, cineast deosebit de apreciat în mediul Indie american, prezent în competiție la DIFF și cu documentarul VHS Massacre Too.
Tom, spune-ne pe scurt povestea ambițiosului tău Mark of the Beast. Ce te-a atras la textul lui Kipling și te-a convins să îl adaptezi pentru marile ecrane?
E unul din filmele dragi mie și co-regizorului meu Jon Gorman. Am făcut tot ce ne-a stat în putință să îl facem cât mai bine posibil și suntem mândri că le-am avut pe Debbie Rochon și pe Ellen Muth capete de afiș. Producătorul executiv Tim Kulig, care se întâmplă să fie unul dintre cei mai buni prieteni ai mei, este cel care a aranjat să filmăm în acea locație exterioară din Connecticut. Am filmat totul în doar 11 zile, aproape fără niciun ban.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=h4eAYC3Aavk
După câteva comedii Horror îmi doream să fac în continuare ceva mai serios. Asta se întâmpla cu 14 ani în urmă, când abia mă mutasem în New York City. Aveam o slujbă la magazinul Strand Book – asta se petrecea chiar înainte de a începe să lucrez pentru NBC – și am dat peste o culegere de povești scurte scrise de Rudyard Kipling. Mark the Beast era despre un lepros fără chip din pădure care blesteamă un bărbat și pe prietenii acestuia iar aceștia se văd nevoiți să dea de urma lui pentru a ridica blestemul. Actiunea era plasată în India colonială dar am simțit că poate fi ușor adaptată pentru orice alt spațiu iar ideea mi s-a părut interesantă: ca să-și salveze prietenul, ei își torturează inamicul și, prin asta, ajung la ruină morală. Sunt mândru de acest film și chiar a câștigat câteva premii însă nu și-a scos niciodată banii iar asta m-a împiedicat să mai realizez ulterior vreun lungmetraj de ficțiune. Atunci m-am decis să îmi încerc mâna cu documentarele, deci cariera mea a fost un amestec de succese financiare… câteodată și, tot câteodată, de unele de critică. VHS Massacre și VHS Massacre Too par să fie singurele filme pe care le-am realizat ce au ieșit bine și pentru compania [producătoare] Troma Entertainment și au fost și apreciate de cea mai mare parte a publicului, ceea ce mă face fericit. Mi-au trebuit 20 de ani și 10 filme ca să ajung în acest punct.
“Mark of the Beast” (Trailer): https://www.youtube.com/watch?v=BGPc0jItzus
Vorbește-ne despre relația cu Debbie Rochon, ce nu s-a limitat să joace în câteva din filmele tale, ci este și producătoarea lui VHS Massacre…
Cred că este la ora actuală una dintre cele mai importante figuri din Exploitation-ul american. Nu doar pentru că a jucat în aproape 300 de filme dar și pentru ca e o producătoare și regizoare nemaipomenită. Eu o consider o bună prietenă și una dintre cele mai bune aliate pe care am avut-o în industria filmului. Când am distribuit-o în filmele Bloodbath [trilogia lui Tom Seymour, Bikini Bloodbath, 2006-2009 – n.r.], le-a făcut pur și simplu mai bune. Și asta nu numai pentru că e posesoarea unuia dintre cele mai recognoscibile nume din genul Horror dar și pentru că a lucrat pe platou cu ceilalți performeri ca să facă lucrurile să meargă mai bine ori să devină mai amuzante. Este un adevarat lider… cu care însă te poți înțelege fără nicio problemă. Tot ea ne-a pus în legătură, în urmă cu mai mulți ani, cu Lloyd Kaufman [bossul Troma – n.r.], așa încât am putut să-l convingem să apară în al treilea film Bloodbath.
În Mark of the Beast am adaptat rolul principal având-o pe Debbie în minte. Cred că ea și Dick Boland, care-l interpretează pe Strickland, au fost nemaipomeniți împreună în fața camerei. A fost o perioadă bună din viața mea, când am muncit din greu, însă distribuția și echipa tehnică s-au descurcat admirabil iar eu m-am simțit ca un adevărat regizor de film. Debbie a avut un rol uriaș în asta, ajutând ca filmul să fie cât mai bun din toate punctele de vedere.
Când am început să lucrez la filmele VHS Massacre m-am gândit imediat la Debbie. Este o expertă a practicilor în genurile Exploitation și Horror pe mai multe planuri, de la a regiza sau performa la a produce filme. A fost esențial faptul că am avut-o ca producătoare fiindcă altfel filmele VHS Massacre n-ar fi fost nici pe jumătate atât de reușite, fără conexiunile ei în interiorul industriei. Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poate face un realizator de filme este să lucreze cu Debbie. Am fost mândru să fac un showcase în jurul debutului ei regizoral, Model Hunger, în VHS Massacre Too! Model Hunger merită mult mai multă atenție și Debbie la fel!
Gala de închidere a Festivalului de Film Dracula în cadrul căreia lui DEBBIE ROCHON i se va oferi trofeul și titlul onorific de ‘Countess Dracula 2020’ va avea loc pe 17 octombrie la Brașov.
-Preluare comunicat de presă-